منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
أهلاً وسهلاً بكم في رحاب منتديات طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
نتمنى لكم أجمل الاوقات كما يسعدنا أنضمامكم لمنتدانا والمشاركة به
منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
أهلاً وسهلاً بكم في رحاب منتديات طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
نتمنى لكم أجمل الاوقات كما يسعدنا أنضمامكم لمنتدانا والمشاركة به
منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات

مرحباً بعودتك مجدداً زائر نتمنى لك قضاء أجمل الاوقات معنا
 
الرئيسيةبوابة الموقعأحدث الصورالتسجيلدخول
هــام ::.. يرجى من الزوار والاعضاء الكرام زيارة الصفحة الرسمية على الفيس بوك لمتابعة اخر اخبار الكلية والنتائج الامتحانية جميعها للفصل الثاني والثالث ..يمكن للطلبة الحصول على كشف للعلامات من محافظة الرقة -قسم كلية الآداب- موعد امتحانات دير الزور هو بتاريخ 17/2/2013-16/3/2013.- سيتم اصدار عدة مقررات مع بداية الاسبوع القادم - يحق للطلاب المقيمين بغير محافظة الحسكة والرقة تقديم امتحناتهم بتلك الجامعة وفق منهاج تلك الجامعة اما الراغبين بتقديم امتحاناتهم حسب منهاج جامعة الفرات فالتقديم بمحافظتي الحسكة والرقة. موعد تسجيل الطلاب القدامى والايقاف هو بعد انتهاء الامتحانات -طلاب الدير- اما موعد ايقاف التسجيل لطلاب المستجدين فهو بتاريخ 2/1/2013-31/1/2013
المواضيع الأخيرة
» رسالة مدير المنتدى 2016
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2016-07-30, 01:14 من طرف Admin

» النتائج الامتحانية 20114-2015
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2014-09-01, 12:29 من طرف Admin

» النتائج الأمتحانية للدورة الفصلية الثانية 2012
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2013-09-02, 06:42 من طرف أبو عاصم العطيوي

» أخر النتائج الصادرة للفصل الثاني 6/8/2011
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2013-02-04, 23:33 من طرف محمد شاهر

» التكميلة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2013-01-07, 00:17 من طرف محمد شاهر

» كيف نقطع الشعر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2013-01-04, 19:57 من طرف Admin

» استفسار عن ايقاف التسجيل
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2012-12-31, 05:23 من طرف rawda.syria

» بالصور: الثلج يحفظ جثة فتاة 500 عام
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2012-12-14, 07:52 من طرف Admin

» مساعدة في شرح قصيدة
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2012-12-04, 05:43 من طرف rawda.syria

» مسا لخير
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2012-11-26, 09:55 من طرف Admin

» سؤال
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2012-11-26, 08:30 من طرف Admin

» سؤال ضروري و عاجل
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2012-11-26, 07:38 من طرف Admin

» وين الكل
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2012-11-25, 06:49 من طرف Admin

» ريجيم الماء
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2012-11-25, 05:32 من طرف Admin

»  10طرق لتحسين طريقة تحدثك بالأنجليزية
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2012-11-20, 05:20 من طرف rawda.syria

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
Admin - 3354
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_rcap The Steps of a Well-Balanced Lesson   Voting_bar The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_lcap 
gone with the wind - 2407
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_rcap The Steps of a Well-Balanced Lesson   Voting_bar The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_lcap 
Back with the wind - 2221
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_rcap The Steps of a Well-Balanced Lesson   Voting_bar The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_lcap 
محمد شاهر - 1981
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_rcap The Steps of a Well-Balanced Lesson   Voting_bar The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_lcap 
جريحة الصمت - 1107
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_rcap The Steps of a Well-Balanced Lesson   Voting_bar The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_lcap 
ghost whisperer - 776
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_rcap The Steps of a Well-Balanced Lesson   Voting_bar The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_lcap 
mado - 768
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_rcap The Steps of a Well-Balanced Lesson   Voting_bar The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_lcap 
sea of hope - 552
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_rcap The Steps of a Well-Balanced Lesson   Voting_bar The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_lcap 
The wind storm - 479
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_rcap The Steps of a Well-Balanced Lesson   Voting_bar The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_lcap 
nonage - 467
 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_rcap The Steps of a Well-Balanced Lesson   Voting_bar The Steps of a Well-Balanced Lesson   Vote_lcap 
أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
لا يوجد مستخدم
المواضيع الأكثر شعبية
مصطلحـــــــــــات حلبيــــــــــــــــة!!!
كرسي الأعتراف ...Moment of Truth
Dr. Faustus Quiz
مزاجك يوم بيوم
مزاجك يوم بيوم
احتاج المساعدة تفصيلية من أجل البراقراف و الأوت لايت
تعوا نتذكر سوا برنامج التلفزيون السوري قديما
الفرق بين ms و miss و Mrs.
:: عبر عن شعورك بأغنية ::
بعض العكوس الهامة في اللغة الانكليزية

 

  The Steps of a Well-Balanced Lesson

اذهب الى الأسفل 
4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Admin
المدير العــام
المدير العــام



ذكر
عدد الرسائل : 3354
العمر : 35
الدولة : سوريا
الكلية : الادب الانكليزي
السـنة الدراسية : متخرج
النشاط : 3663
تاريخ التسجيل : 24/09/2007

 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Empty
مُساهمةموضوع: The Steps of a Well-Balanced Lesson     The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2011-10-16, 13:44






[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
|
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]





The Steps of a Well-Balanced Lesson










It is essential to know that every lesson must have
clearly established objectives. To achieve these objectives, the teacher has to
plan what to do in in his class. This plan should be consistent with the
learners' level of language, age and purpose.

There are different views of lesson
planning, and to attain uniformity, we present this suggested plan for a typical
45-minute lesson with a rough time-allocation for each division.

1. Introduction:
( 5 minutes )

This step is of great importance because students
are in need of a few moments to change over from Arabic into English. Teachers
are recommended to begin by greeting their students and then by asking some
questions to review past material , or to pave the way for something new.

2.
Presentation: ( 10
minutes )


New words, new expressions and structures can be
presented in the Aural-oral method. The teacher selects the suitable technique
that helps his/her students deduce the meaning of each word or structure. Some
of these techniques are: realia ( real objects ), pictures, drawings, sketches,
demonstration, association, guessing, illustration and translation.

3. Practice:
( 10 minutes )

The presentation and practice steps go together
because the main target is using the language, and not only learning
about it. Therefore, the teacher presents the model and the students are asked
to repeat in chorus, groups and individually. Then students use the new words,
the new expressions and the new structures through conversational sequences with
the help of the teacher.

N. B:
Substitution drills and question- answer patterns might be of great use in this
step.

4. Reading:
( 13 minutes )

Before reading the passage, the teacher is
recommended to introduce a brief summary of the reading topic, but h/she is
advised not to tell the students of the details which they should find out by
themselves to effect enjoyment of reading with enjoyment.

Now it's time to have students open their
textbooks and follow their teacher while reading the text at normal speed,
stressing correct pronunciation and giving the right intonation. The teacher may
also read the text once more in order to explain some difficult points which
have not been covered orally. Next, the teacher is advised to ask students to
read the text silently ( at more advanced levels of learning ), aiming at
understanding. Then, the teacher checks students' comprehension by asking some
oral questions on the the text, or true-false statements. After the silent
reading step and checking comprehension, the teacher chooses individual student
to read at most two or three sentences aloud.

N. B: Teachers had better ask
pupils to read the text aloud chorally after them instead of the silent reading
step in the beginning stages of learning ( i.e. ) in the primary classes.


5. Writing:
( 5 minutes )

The teacher here can choose any written activity,
sentence, exercise... etc. relevant to the lesson, then h/she asks students to
write these in cursive style. Sentences for handwriting are to be written on the
board by the teacher.

6. Ending:
( 2 minutes )

Here, the teacher may ask a general question about the lesson
given, or a brief reminder of a new point introduced during the lesson. Finally,
h/she can ask them to do homework and may leave the classroom by saying " Good
bye!".
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ريم
انكليزي نشيط
انكليزي نشيط
ريم


انثى
عدد الرسائل : 465
الدولة : سوريا
السـنة الدراسية : متخرجة
النشاط : 604
تاريخ التسجيل : 23/07/2011

 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Empty
مُساهمةموضوع: رد: The Steps of a Well-Balanced Lesson     The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2011-10-16, 21:48

يعطيك ألف عافية على هالموضوع لأنو كتير رح يساعدنا وأنا على طول عم دور واسأل على هالشغلات
مشكوووووووووووووووور فادي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
المدير العــام
المدير العــام



ذكر
عدد الرسائل : 3354
العمر : 35
الدولة : سوريا
الكلية : الادب الانكليزي
السـنة الدراسية : متخرج
النشاط : 3663
تاريخ التسجيل : 24/09/2007

 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Empty
مُساهمةموضوع: رد: The Steps of a Well-Balanced Lesson     The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2011-10-16, 23:13

هلا ريم Smile وأكيد راح تستفادي كتير منو وبعتقد هالموضوع بكفي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أميرالصمت
انكليزي نشيط
انكليزي نشيط
أميرالصمت


ذكر
عدد الرسائل : 305
الدولة : سوريا
السـنة الدراسية : الرابعة
النشاط : 393
تاريخ التسجيل : 27/09/2011

 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Empty
مُساهمةموضوع: رد: The Steps of a Well-Balanced Lesson     The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2011-10-17, 02:25

مشكور أخ فادي موضوع قيم وخطوات رائعة لدرس نموذجي

very Happy1 very Happy1 very Happy1
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
المدير العــام
المدير العــام



ذكر
عدد الرسائل : 3354
العمر : 35
الدولة : سوريا
الكلية : الادب الانكليزي
السـنة الدراسية : متخرج
النشاط : 3663
تاريخ التسجيل : 24/09/2007

 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Empty
مُساهمةموضوع: رد: The Steps of a Well-Balanced Lesson     The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2011-10-17, 02:35

هلا أخي وبتمنى تستفادو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
gone with the wind
نائب المدير العام
نائب المدير العام
gone with the wind


انثى
عدد الرسائل : 2407
العمر : 31
الدولة : سوريا
الكلية : الاداب
السـنة الدراسية : ثانية
النشاط : 2665
تاريخ التسجيل : 10/02/2011

 The Steps of a Well-Balanced Lesson   Empty
مُساهمةموضوع: رد: The Steps of a Well-Balanced Lesson     The Steps of a Well-Balanced Lesson   I_icon_minitime2011-10-17, 03:28

يسلمو كتير فادي فعلا مفيدة Good job
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
The Steps of a Well-Balanced Lesson
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» the five steps of writing
» A better life in some steps....

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات :: قسم الأدب الأنكليزي :: :: الدراسات العليا ::-
انتقل الى: