منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
أهلاً وسهلاً بكم في رحاب منتديات طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
نتمنى لكم أجمل الاوقات كما يسعدنا أنضمامكم لمنتدانا والمشاركة به
منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
أهلاً وسهلاً بكم في رحاب منتديات طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
نتمنى لكم أجمل الاوقات كما يسعدنا أنضمامكم لمنتدانا والمشاركة به
منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات

مرحباً بعودتك مجدداً زائر نتمنى لك قضاء أجمل الاوقات معنا
 
الرئيسيةبوابة الموقعأحدث الصورالتسجيلدخول
هــام ::.. يرجى من الزوار والاعضاء الكرام زيارة الصفحة الرسمية على الفيس بوك لمتابعة اخر اخبار الكلية والنتائج الامتحانية جميعها للفصل الثاني والثالث ..يمكن للطلبة الحصول على كشف للعلامات من محافظة الرقة -قسم كلية الآداب- موعد امتحانات دير الزور هو بتاريخ 17/2/2013-16/3/2013.- سيتم اصدار عدة مقررات مع بداية الاسبوع القادم - يحق للطلاب المقيمين بغير محافظة الحسكة والرقة تقديم امتحناتهم بتلك الجامعة وفق منهاج تلك الجامعة اما الراغبين بتقديم امتحاناتهم حسب منهاج جامعة الفرات فالتقديم بمحافظتي الحسكة والرقة. موعد تسجيل الطلاب القدامى والايقاف هو بعد انتهاء الامتحانات -طلاب الدير- اما موعد ايقاف التسجيل لطلاب المستجدين فهو بتاريخ 2/1/2013-31/1/2013
المواضيع الأخيرة
» رسالة مدير المنتدى 2016
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2016-07-30, 01:14 من طرف Admin

» النتائج الامتحانية 20114-2015
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2014-09-01, 12:29 من طرف Admin

» النتائج الأمتحانية للدورة الفصلية الثانية 2012
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2013-09-02, 06:42 من طرف أبو عاصم العطيوي

» أخر النتائج الصادرة للفصل الثاني 6/8/2011
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2013-02-04, 23:33 من طرف محمد شاهر

» التكميلة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2013-01-07, 00:17 من طرف محمد شاهر

» كيف نقطع الشعر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2013-01-04, 19:57 من طرف Admin

» استفسار عن ايقاف التسجيل
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2012-12-31, 05:23 من طرف rawda.syria

» بالصور: الثلج يحفظ جثة فتاة 500 عام
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2012-12-14, 07:52 من طرف Admin

» مساعدة في شرح قصيدة
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2012-12-04, 05:43 من طرف rawda.syria

» مسا لخير
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2012-11-26, 09:55 من طرف Admin

» سؤال
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2012-11-26, 08:30 من طرف Admin

» سؤال ضروري و عاجل
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2012-11-26, 07:38 من طرف Admin

» وين الكل
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2012-11-25, 06:49 من طرف Admin

» ريجيم الماء
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2012-11-25, 05:32 من طرف Admin

»  10طرق لتحسين طريقة تحدثك بالأنجليزية
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2012-11-20, 05:20 من طرف rawda.syria

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
Admin - 3354
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_rcapشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Voting_barشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_lcap 
gone with the wind - 2407
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_rcapشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Voting_barشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_lcap 
Back with the wind - 2221
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_rcapشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Voting_barشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_lcap 
محمد شاهر - 1981
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_rcapشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Voting_barشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_lcap 
جريحة الصمت - 1107
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_rcapشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Voting_barشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_lcap 
ghost whisperer - 776
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_rcapشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Voting_barشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_lcap 
mado - 768
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_rcapشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Voting_barشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_lcap 
sea of hope - 552
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_rcapشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Voting_barشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_lcap 
The wind storm - 479
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_rcapشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Voting_barشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_lcap 
nonage - 467
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_rcapشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Voting_barشرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Vote_lcap 
أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
لا يوجد مستخدم
المواضيع الأكثر شعبية
مصطلحـــــــــــات حلبيــــــــــــــــة!!!
كرسي الأعتراف ...Moment of Truth
Dr. Faustus Quiz
مزاجك يوم بيوم
مزاجك يوم بيوم
احتاج المساعدة تفصيلية من أجل البراقراف و الأوت لايت
تعوا نتذكر سوا برنامج التلفزيون السوري قديما
:: عبر عن شعورك بأغنية ::
الفرق بين ms و miss و Mrs.
بعض العكوس الهامة في اللغة الانكليزية

 

 شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
المدير العــام
المدير العــام



ذكر
عدد الرسائل : 3354
العمر : 36
الدولة : سوريا
الكلية : الادب الانكليزي
السـنة الدراسية : متخرج
النشاط : 3663
تاريخ التسجيل : 24/09/2007

شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 Empty
مُساهمةموضوع: شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1   شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1 I_icon_minitime2008-11-14, 20:47

Articles, Determiners,
and Quantifiers



Definition



Articles, determiners, and quantifiers are those little words that precede and modify nouns:
<BLOCKQUOTE>

the teacher, a college, a bit of honey, that person, those people, whatever purpose, either way, your choice</BLOCKQUOTE>

Sometimes these words will tell the reader or listener whether we're referring to a specific or general thing (the garage out back; A horse! A horse! My kingdom for a horse!); sometimes they tell how much or how many (lots of trees, several books, a great deal of confusion). The choice of the proper article or determiner to precede a noun or noun phrase is usually not a problem for writers who have grown up speaking English, nor is it a serious problem for non-native writers whose first language is a romance language such as Spanish. For other writers, though, this can be a considerable obstacle on the way to their mastery of English. In fact, some students from eastern European countries — where their native language has either no articles or an altogether different system of choosing articles and determiners — find that these "little words" can create problems long after every other aspect of English has been mastered.

Determiners are said to "mark" nouns. That is to say, you know a determiner will be followed by a noun. Some categories of determiners are limited (there are only three articles, a handful of possessive pronouns, etc.), but the possessive nouns are as limitless as nouns themselves. This limited nature of most determiner categories, however, explains why determiners are grouped apart from adjectives even though both serve a modifying function. We can imagine that the language will never tire of inventing new adjectives; the determiners (except for those possessive nouns), on the other hand, are well established, and this class of words is not going to grow in number. These categories of determiners are as follows: the articles (an, a, the — see below; possessive nouns (Joe's, the priest's, my mother's); possessive pronouns, (his, your, their, whose, etc.); numbers (one, two, etc.); indefinite pronouns (few, more, each, every, either, all, both, some, any, etc.); and demonstrative pronouns. The demonstratives (this, that, these, those, such) are discussed in the section on Demonstrative Pronouns. Notice that the possessive nouns differ from the other determiners in that they, themselves, are often accompanied by other determiners: "my mother's rug," "the priests's collar," "a dog's life."
Some Notes on Quantifiers



Like articles, quantifiers are words that precede and modify nouns. They tell us how many or how much. Selecting the correct quantifier depends on your understanding the distinction between Count and Non-Count Nouns. For our purposes, we will choose the count noun trees and the non-count noun dancing:

The following quantifiers will work with count nouns:
many trees
a few trees
few trees
several trees
a couple of trees
none of the trees

The following quantifiers will work with non-count nouns:
not much dancing
a little dancing
little dancing
a bit of dancing
a good deal of dancing
a great deal of dancing
no dancing

The following quantifiers will work with both count and non-count nouns:
all of the trees/dancing
some trees/dancing
most of the trees/dancing
enough trees/dancing
a lot of trees/dancing
lots of trees/dancing
plenty of trees/dancing
a lack of trees/dancing


* In formal academic writing, it is usually better to use many and much rather than phrases such as a lot of, lots of and plenty of.

There is an important difference between "a little" and "little" (used with non-count words) and between "a few" and "few" (used with count words). If I say that Tashonda has a little experience in management that means that although Tashonda is no great expert she does have some experience and that experience might well be enough for our purposes. If I say that Tashonda has little experience in management that means that she doesn't have enough experience. If I say that Charlie owns a few books on Latin American literature that means that he has some some books — not a lot of books, but probably enough for our purposes. If I say that Charlie owns few books on Latin American literature, that means he doesn't have enough for our purposes and we'd better go to the library.

Unless it is combined with of, the quantifier "much" is reserved for questions and negative statements:

    <LI dir=ltr>

    Much of the snow has already melted.
    <LI dir=ltr>

    How much snow fell yesterday?


  • Not much.


Note that the quantifier "most of the" must include the definite article the when it modifies a specific noun, whether it's a count or a non-count noun: "most of the instructors at this college have a doctorate"; "most of the water has evaporated." With a general plural noun, however (when you are not referring to a specific entity), the "of the" is dropped:

    <LI dir=ltr>

    Most colleges have their own admissions policy.


  • Most students apply to several colleges.


An indefinite article is sometimes used in conjunction with the quantifier many, thus joining a plural quantifier with a singular noun (which then takes a singular verb):

    <LI dir=ltr>

    Many a young man has fallen in love with her golden hair.


  • Many an apple has fallen by October.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
شرح Articles:: مفيد للطلاب:: السنة الثانية ::قواعد:: الجزء1
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» إلى مشرفي قسم السنة الثانية
» جدول السنة الثانية E
» :: أخر أخبار السنة الثانية::
» مواد السنة الثانية
» بخصوص حلقات البحث السنة الثانية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات :: قسم الأدب الأنكليزي :: :: الســنة الثانية ::-
انتقل الى: