منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
أهلاً وسهلاً بكم في رحاب منتديات طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
نتمنى لكم أجمل الاوقات كما يسعدنا أنضمامكم لمنتدانا والمشاركة به
منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
أهلاً وسهلاً بكم في رحاب منتديات طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
نتمنى لكم أجمل الاوقات كما يسعدنا أنضمامكم لمنتدانا والمشاركة به
منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات

مرحباً بعودتك مجدداً زائر نتمنى لك قضاء أجمل الاوقات معنا
 
الرئيسيةبوابة الموقعأحدث الصورالتسجيلدخول
هــام ::.. يرجى من الزوار والاعضاء الكرام زيارة الصفحة الرسمية على الفيس بوك لمتابعة اخر اخبار الكلية والنتائج الامتحانية جميعها للفصل الثاني والثالث ..يمكن للطلبة الحصول على كشف للعلامات من محافظة الرقة -قسم كلية الآداب- موعد امتحانات دير الزور هو بتاريخ 17/2/2013-16/3/2013.- سيتم اصدار عدة مقررات مع بداية الاسبوع القادم - يحق للطلاب المقيمين بغير محافظة الحسكة والرقة تقديم امتحناتهم بتلك الجامعة وفق منهاج تلك الجامعة اما الراغبين بتقديم امتحاناتهم حسب منهاج جامعة الفرات فالتقديم بمحافظتي الحسكة والرقة. موعد تسجيل الطلاب القدامى والايقاف هو بعد انتهاء الامتحانات -طلاب الدير- اما موعد ايقاف التسجيل لطلاب المستجدين فهو بتاريخ 2/1/2013-31/1/2013
المواضيع الأخيرة
» رسالة مدير المنتدى 2016
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2016-07-30, 01:14 من طرف Admin

» النتائج الامتحانية 20114-2015
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2014-09-01, 12:29 من طرف Admin

» النتائج الأمتحانية للدورة الفصلية الثانية 2012
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2013-09-02, 06:42 من طرف أبو عاصم العطيوي

» أخر النتائج الصادرة للفصل الثاني 6/8/2011
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2013-02-04, 23:33 من طرف محمد شاهر

» التكميلة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2013-01-07, 00:17 من طرف محمد شاهر

» كيف نقطع الشعر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2013-01-04, 19:57 من طرف Admin

» استفسار عن ايقاف التسجيل
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2012-12-31, 05:23 من طرف rawda.syria

» بالصور: الثلج يحفظ جثة فتاة 500 عام
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2012-12-14, 07:52 من طرف Admin

» مساعدة في شرح قصيدة
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2012-12-04, 05:43 من طرف rawda.syria

» مسا لخير
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2012-11-26, 09:55 من طرف Admin

» سؤال
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2012-11-26, 08:30 من طرف Admin

» سؤال ضروري و عاجل
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2012-11-26, 07:38 من طرف Admin

» وين الكل
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2012-11-25, 06:49 من طرف Admin

» ريجيم الماء
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2012-11-25, 05:32 من طرف Admin

»  10طرق لتحسين طريقة تحدثك بالأنجليزية
الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2012-11-20, 05:20 من طرف rawda.syria

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
Admin - 3354
الجزء الثاني من شرح الادوات Vote_rcapالجزء الثاني من شرح الادوات Voting_barالجزء الثاني من شرح الادوات Vote_lcap 
gone with the wind - 2407
الجزء الثاني من شرح الادوات Vote_rcapالجزء الثاني من شرح الادوات Voting_barالجزء الثاني من شرح الادوات Vote_lcap 
Back with the wind - 2221
الجزء الثاني من شرح الادوات Vote_rcapالجزء الثاني من شرح الادوات Voting_barالجزء الثاني من شرح الادوات Vote_lcap 
محمد شاهر - 1981
الجزء الثاني من شرح الادوات Vote_rcapالجزء الثاني من شرح الادوات Voting_barالجزء الثاني من شرح الادوات Vote_lcap 
جريحة الصمت - 1107
الجزء الثاني من شرح الادوات Vote_rcapالجزء الثاني من شرح الادوات Voting_barالجزء الثاني من شرح الادوات Vote_lcap 
ghost whisperer - 776
الجزء الثاني من شرح الادوات Vote_rcapالجزء الثاني من شرح الادوات Voting_barالجزء الثاني من شرح الادوات Vote_lcap 
mado - 768
الجزء الثاني من شرح الادوات Vote_rcapالجزء الثاني من شرح الادوات Voting_barالجزء الثاني من شرح الادوات Vote_lcap 
sea of hope - 552
الجزء الثاني من شرح الادوات Vote_rcapالجزء الثاني من شرح الادوات Voting_barالجزء الثاني من شرح الادوات Vote_lcap 
The wind storm - 479
الجزء الثاني من شرح الادوات Vote_rcapالجزء الثاني من شرح الادوات Voting_barالجزء الثاني من شرح الادوات Vote_lcap 
nonage - 467
الجزء الثاني من شرح الادوات Vote_rcapالجزء الثاني من شرح الادوات Voting_barالجزء الثاني من شرح الادوات Vote_lcap 
أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
لا يوجد مستخدم
المواضيع الأكثر شعبية
مصطلحـــــــــــات حلبيــــــــــــــــة!!!
كرسي الأعتراف ...Moment of Truth
Dr. Faustus Quiz
مزاجك يوم بيوم
مزاجك يوم بيوم
احتاج المساعدة تفصيلية من أجل البراقراف و الأوت لايت
تعوا نتذكر سوا برنامج التلفزيون السوري قديما
الفرق بين ms و miss و Mrs.
:: عبر عن شعورك بأغنية ::
بعض العكوس الهامة في اللغة الانكليزية

 

 الجزء الثاني من شرح الادوات

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Admin
المدير العــام
المدير العــام



ذكر
عدد الرسائل : 3354
العمر : 35
الدولة : سوريا
الكلية : الادب الانكليزي
السـنة الدراسية : متخرج
النشاط : 3663
تاريخ التسجيل : 24/09/2007

الجزء الثاني من شرح الادوات Empty
مُساهمةموضوع: الجزء الثاني من شرح الادوات   الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2008-11-14, 20:49

Predeterminers



The predeterminers occur prior to other determiners (as you would probably guess from their name). This class of words includes multipliers (double, twice, four/five times . . . .); fractional expressions (one-third, three-quarters, etc.); the words both, half, and all; and intensifiers such as quite, rather, and such.The multipliers precede plural count and mass nouns and occur with singular count nouns denoting number or amount:

    <LI dir=ltr>

    This van holds three times the passengers as that sports car.
    <LI dir=ltr>

    My wife is making double my / twice my salary.


  • This time we added five times the amount of water.


In fractional expressions, we have a similar construction, but here it can be replaced with "of" construction.

    <LI dir=ltr>

    Charlie finished in one-fourth [of] the time his brother took.


  • Two-fifths of the respondents reported that half the medication was sufficient.


The intensifiers occur in this construction primarily in casual speech and writing and are more common in British English than they are in American English. The intensifier "what" is often found in stylistic fragments: "We visited my brother in his dorm room. What a mess!"

    <LI dir=ltr>

    This room is rather a mess, isn't it?
    <LI dir=ltr>

    The ticket-holders made quite a fuss when they couldn't get in.
    <LI dir=ltr>

    What an idiot he turned out to be.


  • Our vacation was such a grand experience.


The Articles

The three articles — a, an, the — are a kind of adjective. The is called the definite article because it usually precedes a specific or previously mentioned noun; a and an are called indefinite articles because they are used to refer to something in a less specific manner (an unspecified count noun). These words are also listed among the noun markers or determiners because they are almost invariably followed by a noun (or something else acting as a noun).

CAUTION! Even after you learn all the principles behind the use of these articles, you will find an abundance of situations where choosing the correct article or choosing whether to use one or not will prove chancy. Icy highways are dangerous. The icy highways are dangerous. And both are correct.

The is used with specific nouns. The is required when the noun it refers to represents something that is one of a kind:
<BLOCKQUOTE>



  • The moon circles the earth.
</BLOCKQUOTE>

The is required when the noun it refers to represents something in the abstract:
<BLOCKQUOTE>



  • The United States has encouraged the use of the private automobile as opposed to the use of public transit.
</BLOCKQUOTE>

We use a before singular count-nouns that begin with consonants (a cow, a barn, a sheep); we use an before singular count-nouns that begin with vowels or vowel-like sounds (an apple, an urban blight, an open door). Words that begin with an h sound often require an a (as in a horse, a history book, a hotel), but if an h-word begins with an actual vowel sound, use an an (as in an hour, an honor). We would say a useful device and a union matter because the u of those words actually sounds like yoo (as opposed, say, to the u of an ugly incident). The same is true of a European and a Euro (because of that consonantal "Yoo" sound). We would say a once-in-a-lifetime experience or a one-time hero because the words once and one begin with a w sound (as if they were spelled wuntz and won).

First and subsequent reference:
When we first refer to something in written text, we often use an indefinite article to modify it.
<BLOCKQUOTE>



  • A newspaper has an obligation to seek out and tell the truth.
</BLOCKQUOTE>

In a subsequent reference to this newspaper, however, we will use the definite article:
<BLOCKQUOTE>



  • There are situations, however, when the newspaper must determine whether the public's safety is jeopardized by knowing the truth.
</BLOCKQUOTE>

Another example:
"I'd like a glass of orange juice, please," John said.
"I put the glass of juice on the counter already," Sheila replied.

Exception:
When a modifier appears between the article and the noun, the subsequent article will continue to be indefinite:
"I'd like a big glass of orange juice, please," John said.
"I put a big glass of juice on the counter already," Sheila replied.

Generic reference:
We can refer to something in a generic way by using any of the three articles. We can do the same thing by omitting the article altogether.

    <LI dir=ltr>

    A beagle makes a great hunting dog and family companion.
    <LI dir=ltr>

    An airedale is sometimes a rather skittish animal.


  • The golden retriever is a marvelous pet for children.


* Irish setters are not the highly intelligent animals they used to be.

The difference between the generic indefinite pronoun and the normal indefinite pronoun is that the latter refers to any of that class ("I want to buy a beagle, and any old beagle will do.") whereas the former (see beagle sentence) refers to all members of that class.

Proper nouns:
We use the definite article with certain kinds of proper nouns:

Geographical places: the Sound, the Sea of Japan, the Mississippi, the West, the Smokies, the Sahara (but often not when the main part of the proper noun seems to be modified by an earlier attributive noun or adjective: We went swimming at the Ocean Park)

Pluralized names (geographic, family, teams): the Netherlands, the Bahamas, the Hamptons, the Johnsons, the New England Patriots

Public institutions/facilities/groups: the Wadsworth Atheneum, the Sheraton, the House, the Presbyterian Church

Newspapers: the Hartford Courant, the Times

Nouns followed by a prepositional phrase beginning with "of": the leader of the gang, the president of our club

Abstract nouns:
Abstract nouns—the names of things that are not tangible—are sometimes used with articles, sometimes not:

    <LI dir=ltr>

    The storm upset my peace of mind. He was missing just one thing: peace of mind.
    <LI dir=ltr>

    Injustice was widespread within the judicial system itself. He implored the judge to correct the injustice.


  • Her body was racked with grief. It was a grief he had never felt before.


Zero articles:
Several kinds of nouns never use articles. We do not use articles with the names of languages ("He was learning Chinese." [But when the word Chinese refers to the people, the definite article might come into play: "The Chinese are hoping to get the next Olympics."]), the names of sports ("She plays badminton and basketball."), and academic subjects ("She's taking economics and math. Her major is Religious Studies.")

When they are generic, non-count nouns and sometimes plural count-nouns are used without articles. "We like wine with our dinner. We adore Baroque music. We use roses for many purposes." But if an "of phrase" comes after the noun, we use an article: "We adore the music of the Baroque." Also, when a generic noun is used without an article and then referred to in a subsequent reference, it will have become specific and will require a definite article: "The Data Center installed computers in the Learning Center this summer. The computers, unfortunately, don't work."

Common count nouns are used without articles in certain special situations:


idiomatic expressions
using be and go

We'll go by train. (as opposed to "We'll take the train.)
He must be in school.

with seasons

In spring, we like to clean the house.

with institutions

He's in church/college/jail/class.

with meals

Breakfast was delicious.
He's preparing dinner by himself.

with diseases

He's dying of pneumonia.
Appendicitis nearly killed him.
She has cancer
(You will sometimes hear "the measles," "the mumps," but these, too, can go without articles.)

with time of day

We traveled mostly by night.
We'll be there around midnight.

Principles of Choosing an Article



Choosing articles and determiners:
Briefly defined, a determiner is a noun-marker: when you see one, you know that what follows is a noun or noun phrase. There is a list of such words in the table below. When you place your mouse-cursor over a word or pair of related words (such as either/neither), you will see in the right-hand frame an image describing the kinds of words that word can modify.

Zero article
means either that no article would be appropriate with that kind of noun or that that kind of noun can be used (in that context) without an article.

Notice that there is a difference between a "stressed" some or any and an "unstressed" some or any. Consider the words in ALL CAPS as shouted words and you will hear the difference between these two:

    <LI dir=ltr>

    That is SOME car you've got there!
    <LI dir=ltr>

    I don't want to hear ANY excuse!
    <LI dir=ltr>

    As opposed to. . .
    <LI dir=ltr>

    We have some cars left in the lot.


  • Isn't there any furniture in the living room?


In terms of the words they usually modify, the unstressed some and any do not modify singular count nouns.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المهـــند
مشرف الأقسام الترفيهية
مشرف الأقسام الترفيهية
المهـــند


ذكر
عدد الرسائل : 10
الدولة : سورية
السـنة الدراسية : ثانية
النشاط : 1
تاريخ التسجيل : 14/11/2008

الجزء الثاني من شرح الادوات Empty
مُساهمةموضوع: رد: الجزء الثاني من شرح الادوات   الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2008-11-16, 04:18

مشكووووووووور أخي على المجهود والى الأمام......................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
المدير العــام
المدير العــام



ذكر
عدد الرسائل : 3354
العمر : 35
الدولة : سوريا
الكلية : الادب الانكليزي
السـنة الدراسية : متخرج
النشاط : 3663
تاريخ التسجيل : 24/09/2007

الجزء الثاني من شرح الادوات Empty
مُساهمةموضوع: رد: الجزء الثاني من شرح الادوات   الجزء الثاني من شرح الادوات I_icon_minitime2008-11-17, 02:46

شكراً لمرورك مهند ونتمنى ان نرى مشاركاتك بالمنتدى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
الجزء الثاني من شرح الادوات
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الجزء الثاني من حوار ادم وحواء
» المواد المؤتمتة للفصل الثاني
» السنة الأولى....الفصل الثاني
» برنامج محاضرات الفصل الثاني -السنة الثانية
» حلقات البحث 2012 الفصل الثاني

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات :: قسم الأدب الأنكليزي :: :: الســنة الثانية ::-
انتقل الى: