منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
أهلاً وسهلاً بكم في رحاب منتديات طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
نتمنى لكم أجمل الاوقات كما يسعدنا أنضمامكم لمنتدانا والمشاركة به
منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
أهلاً وسهلاً بكم في رحاب منتديات طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
نتمنى لكم أجمل الاوقات كما يسعدنا أنضمامكم لمنتدانا والمشاركة به
منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات

مرحباً بعودتك مجدداً زائر نتمنى لك قضاء أجمل الاوقات معنا
 
الرئيسيةبوابة الموقعأحدث الصورالتسجيلدخول
هــام ::.. يرجى من الزوار والاعضاء الكرام زيارة الصفحة الرسمية على الفيس بوك لمتابعة اخر اخبار الكلية والنتائج الامتحانية جميعها للفصل الثاني والثالث ..يمكن للطلبة الحصول على كشف للعلامات من محافظة الرقة -قسم كلية الآداب- موعد امتحانات دير الزور هو بتاريخ 17/2/2013-16/3/2013.- سيتم اصدار عدة مقررات مع بداية الاسبوع القادم - يحق للطلاب المقيمين بغير محافظة الحسكة والرقة تقديم امتحناتهم بتلك الجامعة وفق منهاج تلك الجامعة اما الراغبين بتقديم امتحاناتهم حسب منهاج جامعة الفرات فالتقديم بمحافظتي الحسكة والرقة. موعد تسجيل الطلاب القدامى والايقاف هو بعد انتهاء الامتحانات -طلاب الدير- اما موعد ايقاف التسجيل لطلاب المستجدين فهو بتاريخ 2/1/2013-31/1/2013
المواضيع الأخيرة
» رسالة مدير المنتدى 2016
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2016-07-30, 01:14 من طرف Admin

» النتائج الامتحانية 20114-2015
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2014-09-01, 12:29 من طرف Admin

» النتائج الأمتحانية للدورة الفصلية الثانية 2012
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2013-09-02, 06:42 من طرف أبو عاصم العطيوي

» أخر النتائج الصادرة للفصل الثاني 6/8/2011
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2013-02-04, 23:33 من طرف محمد شاهر

» التكميلة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2013-01-07, 00:17 من طرف محمد شاهر

» كيف نقطع الشعر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2013-01-04, 19:57 من طرف Admin

» استفسار عن ايقاف التسجيل
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2012-12-31, 05:23 من طرف rawda.syria

» بالصور: الثلج يحفظ جثة فتاة 500 عام
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2012-12-14, 07:52 من طرف Admin

» مساعدة في شرح قصيدة
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2012-12-04, 05:43 من طرف rawda.syria

» مسا لخير
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2012-11-26, 09:55 من طرف Admin

» سؤال
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2012-11-26, 08:30 من طرف Admin

» سؤال ضروري و عاجل
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2012-11-26, 07:38 من طرف Admin

» وين الكل
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2012-11-25, 06:49 من طرف Admin

» ريجيم الماء
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2012-11-25, 05:32 من طرف Admin

»  10طرق لتحسين طريقة تحدثك بالأنجليزية
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2012-11-20, 05:20 من طرف rawda.syria

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
Admin - 3354
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_rcapتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Voting_barتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_lcap 
gone with the wind - 2407
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_rcapتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Voting_barتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_lcap 
Back with the wind - 2221
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_rcapتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Voting_barتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_lcap 
محمد شاهر - 1981
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_rcapتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Voting_barتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_lcap 
جريحة الصمت - 1107
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_rcapتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Voting_barتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_lcap 
ghost whisperer - 776
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_rcapتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Voting_barتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_lcap 
mado - 768
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_rcapتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Voting_barتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_lcap 
sea of hope - 552
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_rcapتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Voting_barتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_lcap 
The wind storm - 479
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_rcapتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Voting_barتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_lcap 
nonage - 467
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_rcapتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Voting_barتحليل حصري لقصيدة thomes waytt Vote_lcap 
أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
لا يوجد مستخدم
المواضيع الأكثر شعبية
مصطلحـــــــــــات حلبيــــــــــــــــة!!!
كرسي الأعتراف ...Moment of Truth
Dr. Faustus Quiz
مزاجك يوم بيوم
مزاجك يوم بيوم
احتاج المساعدة تفصيلية من أجل البراقراف و الأوت لايت
تعوا نتذكر سوا برنامج التلفزيون السوري قديما
:: عبر عن شعورك بأغنية ::
الفرق بين ms و miss و Mrs.
بعض العكوس الهامة في اللغة الانكليزية

 

 تحليل حصري لقصيدة thomes waytt

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
المدير العــام
المدير العــام



ذكر
عدد الرسائل : 3354
العمر : 36
الدولة : سوريا
الكلية : الادب الانكليزي
السـنة الدراسية : متخرج
النشاط : 3663
تاريخ التسجيل : 24/09/2007

تحليل حصري لقصيدة thomes waytt Empty
مُساهمةموضوع: تحليل حصري لقصيدة thomes waytt   تحليل حصري لقصيدة thomes waytt I_icon_minitime2008-11-21, 02:30

Thomas Wyatt, "They Flee From Me"

Set of Multiple-choice Questions Analyzing a Poem

Sir [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Wyatt's sixteenth-century lyric "They flee from me" is an enigmatic poem that pleases at least partly because it provides no final certainty about the situation it describes. Yet the poem, while in some respects indefinite and puzzling, is nevertheless quite specific in its presentation of a situation, particularly in the second stanza, and it treats a recognizable human experience--that of having been forsaken by a lover--in an original and intriguing fashion.

They flee from me, that sometime did me seek
with naked foot stalking in jay chamber.
I have seen them gentle, tame, and meek
That now are wild, and do not remember
(5) That sometime they put themself in danger
To take bread at my hand: and now they range,
Busily seeking with a continual change.

Thanked be fortune it bath been otherwise
Twenty times better, but once in special,
(10) In thin array after a pleasant guise *
When her loose gown from her shoulders did fall,
And she me caught in her arms long and small, *
Therewithal sweetly did me kiss,
And softly said, 'Dear heart, how like you this?'

(15) It was no dream: I lay broad waking.
But all is turned thorough my gentleness
Into a strange fashion of forsaking,
And I have leave to go of her goodness,
And she also to use newfangleness.
(20) But since that I so kindly am served,
I would fain know what she hath deserved.

*manner or style
* slender

The image developed in the first stanza is especially striking, with its suggestion of once tame and friendly animals who have reverted to wildness and will no longer risk the seemingly innocent taking of bread from the speaker's hand. This stanza establishes at once the theme of change, a change from a special, privileged condition to one of apparent mistrust or fear, and the sense of strangeness (no explanation is given for the change) that will continue to trouble the speaker in the third stanza. Strangeness is inherent in the image itself -- "with naked foot stalking in my chamber" - -- and the stanza is filled with pairs of words that reinforce the idea of contrast: "flee"/"seek," "tame"/"wild," "sometime"/"now," "take break"/"range." Most interestingly, we are never told who "they" are.

Moving from this somewhat disconcerting description of the speaker's present situation, the second stanza abruptly shifts the reader to an earlier moment in the speaker's life when "Thanked be fortune, it hath been otherwise/Twenty times better." There follows the description of another privileged moment, an explicitly particular moment this time, that is fixed in the speaker1s memory. Wyatt's evocation of this intimate scene, with its overtones of eroticism, is subtly lyrical in its rhythms and yet quite straightforward and direct. We are not given the speaker's reply to the lady's playful question, but the tone of the lines and the obvious fondness with which the speaker regards the incident give the description a compelling charm and authenticity.

The first line of the third stanza confirms this sense of lived experience with two colloquial statements affirming the reality of that dreamlike moment. But the realization that such an enchanting scene did in fact take place only brings the speaker back to the hard reality of the present. He blames (and at the same time absolves) himself by attributing the change in affections to his own "gentleness," but, as in the first stanza, can find no clear reason for his present condition. It is, he says, the result of a "strange fashion of forsaking," a "newfangleness" on the part of the lady. The final couplet, with its ironic and ambiguous "kindly" (although in the sixteenth century "kyndely" could mean "after the law of kind or nature," it also had its modern sense) is complex in its suggestion of disappointment, resignation, curiosity, and aplomb. The lover, although forsaken, is not completely embittered or heartbroken. His potential self-pity has been distilled into a critically philosophical commentary on the lady who, while clearly guilty of unkindness, cannot be utterly condemned for her "newfangleness" because its cause remains strange and unexplained.

The basic purpose or a set of multiple-choice questions on a poem like "They flee from me" is to test a student's ability to read the text with understanding and to be aware of the ways in which the poet uses language to produce various effects. The questions do not differ, therefore, from many of the questions that a classroom teacher night ask a group of students in the course of an analytical discussion of the poem. Such a discussion might include questions about the dramatic situation (or situations) presented in the poem. about the relationship between stanzas (structure), about the imagery and its coherence or tack of it, about the contribution of syntax and rhythm to meaning, about diction and tone, about irony and ambiguity Almost all of these elements can be treated using a multiple-choice format. Obviously, there are some aspects of the poem that cannot be dealt with effectively using multiple-choice questions, and the psychological response of individual students to the imagery or to the situation presented in the poem can be most successfully dealt with in essays or discussions which allow for a fuller treatment of the nuances, contradictions and enigmas that the reader discovers in the text. What the set of multiple-choice questions presents, however, is at least part of the preliminary analysis that a reader must necessarily undertake before he or she settles upon a reading of the poem- Who is speaking? What is his or her point of view? How is the poem organized? Are there recurring patterns of imagery, diction, or syntax? In preparing to answer such questions, a student is preparing not merely to take a test but to respond with sensitivity and acuity to the literary texts that he or she may read in the future.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
تحليل حصري لقصيدة thomes waytt
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» قصائد thomas waytt تحليل (جديد)
» تحليل مسرحية Everyman
» قصائد شعر عصر النهضة+تحليل-ج2
» تحليل قصيدةfrom Astrophel and Stella
» دليلك للنجاح في الانشاء 3 /حصري/

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى طلاب الأدب الإنكليزي بجامعة الفرات :: قسم الأدب الأنكليزي :: :: الســنة الثانية ::-
انتقل الى: